DOLAR 32,1082 -0.39%
EURO 35,0095 0%
ALTIN 2.429,260,49
BITCOIN %
İstanbul
17°

HAFİF YAĞMUR

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber
Uykusuzluk çekenler dikkat! Bu yiyecekler, sizi uyanık tutuyor olabilir
36 okunma

Uykusuzluk çekenler dikkat! Bu yiyecekler, sizi uyanık tutuyor olabilir

ABONE OL
11 Mart 2024 00:57
Uykusuzluk çekenler dikkat! Bu yiyecekler, sizi uyanık tutuyor olabilir
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Demanstan, Alzheimer gibi nörolojik sorunlardan kalp sağlığına kadar her açıdan sağlığımızı etkileyen uykunun dinlendirici ve kaliteli olması konusunda uzmanlar sık sık uyarılarda bulunuyor. Ancak tüm bu uyarılara rağmen uykusuzluk sorunu yaşayanlar için geceleri zaman zaman göz bile kırpmak mümkün olmayabiliyor.

Uyumak isteyip uyuyamamak, bir türlü dinlenememek, tüm gece uyanık kalmak… Uykusuzluk sorunundan muzdaripseniz uyku uzmanlarının bu uyarılarına dikkat!

Uzmanlara göre beslenme biçiminiz, geceleri uyanık kalmanızın nedeni olabilir. Peki neler yemeli, nelerden de uzak durmalısınız?

BAHARATLI YİYECEKLERDEN UZAK DURUN

Indiana Uyku Merkezi’nden Dr. Abhinav Singh, baharatlı yiyecekleri uykusuzluğun en önemli nedeni olarak niteledi.

Singh, baharatlı yiyeceklerin, özellikle de onları yemeye alışkın olmayanlar için uykunun en büyük düşmanlarından biri olan reflüye neden olabileceğini söyledi.

Arizona Uykusuzluk ve Uyku Enstitüsü’nden Dr. Ruchir P. Patel de “Yatmaya yakın baharatlı yiyecekler yemek asit reflüsüne neden olabilir, bu da beynin aşırı uyanmasını tetikleyebilir” dedi.

PİZZA VE DOMATES

Singh, domatesin reflü için önemli bir tetikleyici olduğunu söyleyerek; İtalyan yemeği ya da gece film keyfi yaparken söylenen pizzanın uykuyu kaçırmaya neden olabileceğine dikkat çekti.

Dr. Patel de yatağa gitmeden en az üç saat önce yemek yemeyi bırakmak gerektiğini söyledi. Özellikle de doymuş yağ oranı yüksek yiyeceklerin (pizza gibi) akşam mümkün olduğu kadar erken yenilmesini tavsiye etti.

HAMBURGERLER ÖĞLE YEMEĞİNE…

Singh, et sindiriminin vücutta daha uzun sürdüğünü ve hatta ketçap gibi reflüyü tetikleyecek bir sosla tüketildiğinde uyumayı engelleyecek şekilde rahatsız edeceğini söylüyor. Bu yüzden de hamburger yemek isteyenlere öğlen yemelerini öneriyor.

Ancak bunun yanında sebzeli bir burger yiyebileceklerini belirtiyor.

GECE DONDURMA KEYFİNE SON

Uyku uzmanı Dr. Raj Dasgupta da şeker oranı yüksek herhangi bir tatlının, gece çok geç saatte yenmesi durumunda uykuyu engelleyeceğini söylüyor.

Yüksek şeker içeriği kan şekerinde dalgalanmalara ve mide sorunlarına neden olabilir. Bu da yatmadan önce uyanık tutarak rahatlamayı ve uykuya dalmayı engelleyebilir.

Singh ise özellikle çikolatalı dondurmaya dikkat edilmesi gerektiğini söyleyerek meslektaşını destekliyor: “Birçok kişi çikolatanın kafein içerdiğini bilmiyor.”

YATMADAN ÖNCE SÜT İÇMEYİN

Yatmadan önce bir bardak süt?

Dr. Patel, laktoz sayesinde hem çocuklarda hem de yetişkinlerde sütün reflüyü tetikleyebileceğini belirtti.

Patel, akşamları ılık, süt içilmesi şartsa, yulaf sütünü veya bitki bazlı başka bir şeyi denemeniyi önerdi.

NANEDEKİ SIR

Yatmadan önce bir fincan nane çayı, uykusuzluk için tüketilebilir gibi görünse de durum hiç de öyle değil. Nanenin aslında tıpkı domates gibi reflüyü tetikleyebileceğini bu yüzden de uzmanlar, yatma saatine yakın bir şekilde nane tüketmemek gerektiğini söylüyor.

PEKİ NE YEMELİ?

Yağ yok, baharat yok, tatlı yok… Peki ne yenebilir?

Esmer pirinç, mercimek, tam buğday ekmeği gibi lif oranı yüksek karbonhidratların yanı sıra tavuk ve balık gibi proteinleri tercih etmek uykusuzluk sorunu için de oldukça sağlıklı tercihler olabilir.

Dasgupta, bu yiyeceklerin hepsinin sindirim sistemi dostu olduğunu, bunun da daha iyi uyku anlamına geldiğini söyledi.

Singh, zamanlamanın da önemli olduğunu söyledi. Yatma saatine ne kadar yaklaşılırsa öğün o kadar küçük olmalı. Gece geç saatlerde atıştırmalık tüketilecekse de 300 kalorinin altında olması gerektiğine dikkat çekiyor: “Bir avuç fındık iyi bir gece atıştırmalığıdır çünkü lif ve doymamış yağ içerir.”

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
dedektiffixbetKurumsal Mail Hizmetideneme bonusu veren sitelerantalya escortmatadorbethukuk forumDijital Pazarlama Ajansıgaziantep escort bayankişisel bloghaberistanbul evden eve nakliyatdonanımescort bayanwebmaster forum