DOLAR 32,2053 -0.22%
EURO 35,1156 -0.22%
ALTIN 2.498,171,32
BITCOIN %
İstanbul
18°

AÇIK

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber
Dinlendirici bir uyku için uzmanlardan altı öneri
28 okunma

Dinlendirici bir uyku için uzmanlardan altı öneri

ABONE OL
9 Mart 2024 00:30
Dinlendirici bir uyku için uzmanlardan altı öneri
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Solve Our Sleep’in kurucusu klinik psikolog ve yazar Whitney Roban, yetişkinlerin yalnızca gece başına yedi ila dokuz saat uykuya değil, aynı zamanda derin uyku da dahil olmak üzere tam uyku döngülerinden geçiş yapacak kadar uzun süre uykuda kalarak kaliteli uykuya da ihtiyaçları olduğunu söylüyor.

Klinik ve adli nöropsikolog ve “SuperCharged Life” podcast’inin sunucusu Judy Ho da, “İyi kararlar verebilmemiz, duyguları iyi düzenleyebilmemiz, daha iyi bir ruh halinde olabilmemiz, bağışıklığı güçlendirebilmemiz, dikkat ve hafızayı geliştirebilmemiz, kan basıncını düşürebilmemiz, sağlıklı kiloyu koruyabilmemiz, diyabeti azaltabilmemiz ve kalbimizi sağlıklı tutabilmemiz için uyku çok önemlidir.” diyor.

İşte bu gece daha kolay dinlenmenize yardımcı olabilecek uyku uzmanlarından ipuçları…

TELEFONU BİR KENARA BIRAKIN

Telefonunuza bağlı kalmanın zihinsel sağlığınız için en iyi şey olmadığını zaten biliyor olsanız da, bunun fiziksel sağlığınızı da nasıl etkilediğinin farkında olmayabilirsiniz. The Slumber Yard’ın kurucu ortağı, sertifikalı uyku bilimi koçu Matthew Ross, “Telefonunuzla sürekli temas halinde olmak hem gün içinde üretkenliğinizi hem de geceleri uyku kalitenizi engelleyebilir” diyor.

YATMADAN ÖNCE ESNEME EGZERSİZİ

Ross, yatmadan yaklaşık 15 ila 30 dakika önce hafif esneme egzersizleri yapmanızı önerir. “Kaslarınız gergin ve gergin olduğunda uykuya dalmak genellikle zordur, bu da aşırı stres zamanlarında meydana gelebilir” diyor. “Yatağa sıkı girerseniz, muhtemelen rahat bir pozisyon bulmak için sık sık dönüp durmak zorunda kalacaksınız. Esneme, kaslarınızı gevşetmenize ve vücudunuzu uyku için rahat bir duruma getirmenize yardımcı olacaktır.

GÖZ MASKESİ YA DA KULAK TIKACI EDİNİN

Build Better Sleep’in kurucusu sertifikalı uyku bilimi koçu Jason Piper, uygun ve yüksek kalitede uyku almanın bağışıklık sisteminizi en iyi durumda tutmanıza, stresle daha iyi başa çıkmanıza, ruh halinizi iyileştirmenize ve daha dayanıklı olmanıza yardımcı olacağını söylüyor.

Piper’a göre tamamen karanlık bir odada uyumak maksimum melatonin üretimine yardımcı oluyor.

YAŞADIĞINIZ GÜNE ŞÜKREDİN

The Sleep Detective’in kurucusu ve CEO’su, sertifikalı uyku uzmanı Martha Lewis, gününüzü düşünmek ve neye minnettar olduğunuzu düşünmek için birkaç dakika ayırmanın uykunuzu iyileştirebileceğini söylüyor. 400 yetişkin üzerinde yapılan İngilizce bir araştırmaya göre minnettarlığın uyku kalitesini artırdığını, uykuya dalma süresini azalttığını ve insanların uyku süresini uzattığını ortaya çıkardı.

MAVİ IŞIĞA DİKKAT EDİN

Lewis, ekranlardan ve ampullerden gelen mavi ışığın uyku hormonu olan melatonini baskıladığını söylüyor. “Mavi ışığı engelleyen gözlük takmak, yatmadan önceki akşam melatonin üretimini teşvik edebilir, böylece çabuk uykuya dalar ve bütün gece uykuda kalırsınız” diyor.

BİR RUTİNİNİZ OLSUN

Roban, “Tutarlı bir uyku programı izlemeye çalışın, her gün yaklaşık olarak aynı saatte yatın ve uyanın” diye tavsiyede bulunuyor. “Vücudumuz tutarlılıkla gelişir ve tutarlı bir uyku programı sağlıklı uykuyu destekler.”

Her gece kısa ve tutarlı bir yatmadan önce rutini takip etmenizi önerir. “Her gece yatmadan önce sizi rahatlatacak bir şey yapın; yoga esnemeleri, derin nefes alma, günlük tutma, dijital olmayan bir kitap okuma, rahatlatıcı müzik dinleme. Tutarlı bir yatma zamanı rutini, beyne ve vücuda uyku zamanının geldiğinin sinyalini verecektir.

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
dedektiffixbetKurumsal Mail Hizmetiantalya escortmatadorbethukuk forumDijital Pazarlama Ajansıgaziantep escort bayanizmir hazır betonhaberistanbul evden eve nakliyatdonanımescort bayanwebmaster forum