İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, CHP’nin Ümraniye Belediye Başkan Adayı Aykut Erdoğdu, Ataşehir Belediye Başkan Adayı Onursal Adıgüzel ve Kadıkököy Belediye Başkan Adayı Mesut Kösedağı ile birlikte, AKP döneminde durdurulan Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattı’nda test sürüşü gerçekleştirdi. İmamoğlu hattın son durumuyla ilgili bilgi aldıktan sonra açıklama yaptı.
İmamoğlu, hattın hükümetin çok önem verdiği İstanbul Finans Merkezi’nden geçtiğini hatırlatarak yaklaşık 90 bine yakın çalışanın buraya gelecek olması nedeniyle ayrı bir önemi bulunduğunu söyledi.
İmamoğlu “Hatırlarsanız 2019 yılı seçimlerinde, bir yıl sonra açılacağını söylemişlerdi. Göreve geldikten sonra en önem verdiğimiz hatlardan birisi bu oldu. Bütün hatlara hızlıca baktık; şantiyeler boştu. Bazıları hiç başlamamıştı. Her şantiyede riskli alanları tespit ettik. Bazı yerlerde tünel açılmış, betona atılmamış, üstünde yapılar var. Çökme ihtimaline karşı önlemler aldık” dedi.
“4 YILDA YÜZDE 80 SEVİYESİNE GELDİK”
Test sürüşü yapılan hatla ilgili bilgi veren İmamoğlu, şantiyedeki işleri yüzde 4 seviyesinde devraldıklarını söyledi.
İmamoğlu “Tam 2.5 senede yüzde 4 ilerleme olmuş. Biz Ekim 2019’da kendi öz kaynağımızla start verdik. Finansman bulma noktasında çalışmamızı başlatıyoruz. Diyorlar ya, ‘her geleni onayladık…’ Bakın, öz kaynakla başladığımız bu hat için 3-4 ay içinde Avrupa Yatırım ve Kalkınma Bankası’ndan 175 milyon euro kredi bulduk. Bu kredinin kullanılabilmesi için onayını bir yıl sonra 2021’de alabiliyoruz. Sadece 75 milyonluk kısmına. Bugün hattın yüzde 80 seviyeye geldi. Hesap şu; 4 yılda yüzde 80, 2.5 yılda yüzde 4. Buraya 400 milyon euro toplam kaynak temini sağlıyoruz” dedi.
2025’ TE AÇILACAK
İmamoğlu, tüm engellemelere rağmen hattın bir yıl sonra açılacağını duyurdu. İmamoğlu, buldukları kredilerin onay sürecinin 1-1.5 yıl bekletilmesine de tepki gösterdi. İmamoğlu, taşeronların, kullanılan bazı ürünlerin yerli olduğunu ekonomiye de katkı sunulduğunu vurguladı.
“BIRAKIN TEŞEKKÜRÜ ZAMANINDA İMZA ATIN”
İmamoğlu, “Bütün hatlara 4.5 yılda 1. 6 milyar euro temin etmişiz. Böyle bir kaynağı bulduğumuz için bize teşekkür edin. Ve bu hatları harekete geçirdiğimiz ve bitirdiğimiz için bize teşekkür edin. Bırakın teşekkürü, ondan da geçtik, zamanında imza atın be kardeşim. Ortalamanız niye 1 yıl, 1.5 buçuk yıl? Tam bir trajikomik durumdur” dedi.
“BİZDEN ÖNCE KÖTÜ BİR SÜREÇ YÖNETTİLER”
Metro inşaatlarının iyi tasarlanması gereken belli kurallara tabi bir iş olduğuna dikkat çeken İmamoğlu “1 milyar euroyu bulan hat maliyetlerimiz var. Yüklenici eğer önünü göremiyorsa nasıl gaza basacak? Öyle hani esprili sordum ya; ‘sence nasıl temel atılıyor’ diye, bina temeli gibi atılmaz. Tüneli delmeye başladınız mı öbür uçtan çıkacaksınız. Bütün betonarme tedbirlerini alarak gideceksiniz. Öyle bu basit bir iş değil. Yüksek teknoloji kullanılan işler. Bu bağlamda kötü bir süreci yönetmişlerdi bizden önce. Ama biz bütün işlerimize nizami baktık. Ama hala engellemeler oluyor. O engelleri aşarak yoluna devam eden güçlü bir yönetimiz. Teknik tarafı güçlü, finansman tarafı güçlü, iş yapma ahlakı tarafıyla güçlü bir yönetimiz” diye konuştu.
“ALLAH AKIL VERSİN, MANTIK VERSİN”
Geçtiğimiz hafta açılan Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yapılıp işletilmesi için İBB’ye devredilen Bakırköy-Kirazlı Metro Hattı inşaatının 9 yıl sürdüğünü belirten İmamoğlu şunları söyledi: “Bu, Bakırköy Meydanı’nın, sahilinin 9 yıl şantiye kalması demek. Bakalım, 9-10 yılda bitirdiği Bakırköy- Kirazlı hattının bakalım parasını bizden kaç ayda kesecek? Bir de böyle bir trajik durum var. Sabiha Gökçen Hattı ile Kayaşehir-Başakşehir hattının parasını 10 ayda kesti. Daha önce 20 yılda kesiliyordu. Bakırköy- Kirazlı’yı kaça mal etti, bilmiyoruz. Daha kötüsü; Resmi Gazete’de yayınlanmış; araçları bakanlık alacak. Bize metroyu araçsız teslim etti. Sanki millet tünelden koşarak gidecek. Ya da birinin saydığı gibi bir, iki, üç diye kilometreleri sayarak gidecek. Allah akıl versin, Allah mantık versin. Allah vicdan versin. Ramazan ayında bol dua ediyorum. Kalbi temiz olanın duası tutar. Bu Ramazan ayında bile onları düşünüyorum”
ERBAKAN’IN ÖRNEK GÖSTERDİ
İmamoğlu “İktidarda biz olalım, belediyede de biz olalım, iş yapalım” söylemine tepki göstererek “ Rahmetli Erbakan güzel anlatmış. Geçen gün videosunu izledim. Rahmetli Erbakan bu işin boş iş olduğunu ders verir gibi anlatmış. Sayın Cumhurbaşkanına ve diğer bu anlamdaki savunuculara, rahmetli Erbakan o ders gibi videosunu dinlemeyi tavsiye ediyorum. O kadar güzel anlatmış ki böyle bir şeyin olmadığını, tam aksi bir motivasyonun daha iyi olduğunu, her kelimesinin altına ben imza atıyorum rahmetli Erbakan’ın. Bu anlamda bu sürecin ne kadar kötü yönetildiğinin işlerinin güçlerinin bu işleri yapmak olmadığının başka işlerle uğraştığının karşılığıdır” dedi.
KURUM’A: KAFASI KARIŞABİLİR, İSTANBUL REHBERİ ALSIN
İmamoğlu, test sürüşü sırasında hattın entegre olacağı ulaşım sistemlerini ve istasyonların özelliklerini anlatarak “Coşkuyla birçok şey anlatabilirim. Bu söylediğim her şey dersine çalışmayan adayın kafasını karıştırabilir. Muhtemelen bir İstanbul rehberi, indeksi alacak bu semtler nerededir? Bu metro nereden geçiyor? İlçe nerededir diye birkaç saat brifing alması lazım. Neyse 31 Mart’a kadar çok da yorulmasın. Biz işimize bakalım, işimize devam edelim. Otuz bir Mart’tan sonra işimiz çok” diye konuştu.
1 NİSAN’DA NEREDE OLACAĞIMIZI BİLİYORUZ
31 Mart seçim hazırlıklarının ne durumda olduğunun, seçimleri nereden takip edeceğinin sorulması üzerine CHP İstanbul İl Başkanlığı’nın çalışmalarını sürdürdüğünü belirterek “CHP İstanbul İl binası ana lokasyon olacaktır. len önümüzdeki hafta netleşir. Ama en azından biz 1 Nisan’da nerede olacağımızı biliyoruz” dedi. Rakibi Murat Kurum’un öğrenci evlerinde sahura katıldığının hatırlatılıp “Sizin de böyle bir planınız var mı” sorusu üzerine de İmamoğlu “Adaylık dönemini sadece yaşayan arkadaşların en büyük kazanımı bu dönemde hayatı öğreniyorlar. Öğrenmeye devam etsin” dedi.
GÜNDEM
05 Kasım 2024SPOR
05 Kasım 2024GÜNDEM
05 Kasım 2024SPOR
05 Kasım 2024SPOR
05 Kasım 2024GÜNDEM
05 Kasım 2024GÜNDEM
05 Kasım 2024